Co se skrývá za tímto anglickým slovem? Je to zcela jednoduché je to jakýsi systém půjčování jízdních kol, jen s tou výjimkou, žese vyhnete frontě před půjčovnou kol, právě proto, že si kolo na určeném stanovišti vyzvednete vy sami a po jízdě ho zase třeba na jiném stanovišti vrátíte. Je to skvělý způsob jak procestovat Vámi zvolenou lokalitu a nemusíte se vracet zase X kilometrů zpět, abyste mohli kolo vrátit do půjčovny, kde jste si ho vypůjčili.
Cíl bikesharingu neboli sdílení jízdních kol?
Dle Ministerstva životního prostředí má bikesharing za úkol:
1. zlepšit kvalitu ovzduší ve městech (jízdní kolo je naprosto ekologické řešení – nedělá hluk a nevypouští zplodiny)
2. podpořit všechny možnosti ekologicky šetrné dopravy
Bikesharing dostal teď 20 milionovou dotaci a dalších 20 miliónů jde pro osvětu ekologicky čisté dopravy. Aut strašně přibylo a tak je jasné, že kvalita ovzduší pro nás lidi je bídná.
Kde už si můžete kolo vypůjčit?
Bikesharing zatím funguje v Praze, Brně a dále v Českých Budějovicích, zatím jsou provozovány pouze soukromníky, ale díky dotaci si o ni teď mohou zažádat i statutární města, spolky, firmy a neziskové organizace. Takže je jasné, že stanoviště budou dále přibývat, neboť je o bikesharing velký zájem a ne každý má své jízdní kolo, ale přesto rád jezdí na kole a obdivuje krajinu, zámky, hrady, atd.
Kdo všechno si může jízdní kolo půjčit?
1. Nemístní cestovatel, který by rád objevoval jím navštívené město a viděl by toho rád co nejvíce
2. Okolní obyvatel, který nepřijel automobilem a tím prospěl životnímu prostředí a potřebuje zdolat větší vzdálenost v navštíveném městě
3. Člověk, který své vlastní kolo nemá (nemá místo, kde by ho mohl uskladnit, nedostatek finančních prostředků, a jiné)
Nicméně nabízí se otázka, jestli se bikesharing v ČR prosadí, jestli spíše nebude objetí lupičů a vandalů, kteří se v naší republice hojně vyskytují. To vše je otázkou zabezpečení jízdních kol a svědomí lidí, kteří budou této služby využívat.